De 10 beste Office Planning Tools – Workliving
Gratis verzending vanaf €30 Betaal vooraf of achteraf Niet tevreden, geld terug

De 10 beste Office Planning Tools

Heeft u onlangs uw kantoor verplaatst? Of bent u op zoek naar een efficiënter ontwerp voor uw huidige ruimte? U moet plannen waar alles naartoe gaat voordat u cabines en zware vergadertafels herschikt. Tools voor kantoorontwerp en ruimtebeheer helpen u een kantoorlay-out te creëren die soepel verloopt en de ruimte maximaliseert.

 De 10 beste Office Planning Tools
Wat zijn tools voor kantoorontwerp en ruimtebeheer?


Als u in het verleden voor de taak stond om een ​​nieuwe kantoorindeling te maken, zou u waarschijnlijk rechtstreeks naar een interieurontwerper zijn gegaan. Tegenwoordig kunt u verschillende handige tools gebruiken om de beschikbare ruimte in een kantoor opnieuw in te delen en te beheren. Met tools voor kantoorontwerp en ruimtebeheer kunnen facility managers hun fysieke ruimte, meubilair en plattegrond organiseren en beheren.

Aanvankelijk gebruikten vastgoedbeheerders tools voor ruimtebeheer om lijsten op te zetten en te tonen. Nu helpen deze waardevolle online bronnen mensen om alles te beheren en bij te houden, van personeelsinformatie tot plattegronden. Tools voor het beheer van kantoorruimte bieden vastgoedbeheerders een luchtfoto van hun eigendommen voor ontwerp- en beheerdoeleinden.

Veel werkplekken hebben een aanzienlijke hoeveelheid ongebruikte, verspilde of inefficiënte ruimte. Vergaderruimtes zijn bijvoorbeeld vaak leeg, tenzij er een vergadering is. Met kantoorruimteplanners kunt u meubels en groepen mensen digitaal verplaatsen om manieren te vinden om de beschikbare ruimte efficiënter te gebruiken. Door te experimenteren met de mogelijkheden van een kantoor zonder fysiek meubilair te verplaatsen, kan iedereen een kantoorindeling ontwerpen.

Office-planningstools gebruiken eenvoudige functies en itembibliotheken, zodat u verschillende elementen naar de blauwdruk kunt slepen en neerzetten om te bepalen waar alles en iedereen past en het meest effectief werkt.

 De 10 beste Office Planning Tools

Profiteer van de beschikbare ruimte


Kantoormeubilair kan groot en onhandig zijn, vooral als uw team op hokjes vertrouwt. Ruimtebeperkingen kunnen uw vermogen om bureaus en tafels op te zetten beperken. Hierdoor is het herschikken van kantoormeubilair geen gemakkelijke taak en kan het leiden tot slecht gebruik van kantoorruimte. Als je ideeën hebt om de lay-out te wijzigen, kan het gebruik van een kantoorontwerptool je helpen te bepalen of deze werkelijkheid kunnen worden. Zelfs zonder potentiële ideeën voor herindeling, kunt u met de tools voor kantoorplanning uw nieuwe of huidige ruimte verkennen.

Een voordeel van het beheren van uw kantoorruimte is het maximale potentieel. Mogelijk vindt u oplossingen die anders ondoordacht zouden zijn gebleven.

Waarom een ​​Office Planning Tool gebruiken?
Online tools voor het plannen van kantoorruimte zijn van onschatbare waarde voor het ontwerpen van uw nieuwe werkplekindeling. En deze tools kunnen veel meer voor uw bedrijf doen dan een plattegrond maken. Waarom zou u, afgezien van het digitaal ontwerpen van uw werkplek, een tool voor kantoorplanning en ruimtebeheer gebruiken?

Gedeelde ruimtes beheren
Een deel van het optimaliseren van alle beschikbare ruimte omvat het aanmoedigen van medewerkers om uit hun hokjes te stappen en naar gedeelde ruimtes zoals vergaderruimten of gezamenlijke werkruimten te gaan. Een deel van de uitdaging met gedeelde ruimtes is meestal te weten wanneer ze beschikbaar zijn en wanneer andere afdelingen of teams ze al bezetten. De beste tools voor ruimtebeheer helpen u niet alleen bij het maken van een kantoorindeling, maar stellen u ook in staat om zitplaatsenschema's te maken, zodat u gedeelde bronnen kunt beheren.

Hoewel stoelindelingen misschien eenvoudig klinken, kunnen ze nuttig zijn voor het reserveren van werkruimten en het lokaliseren van werknemers op kantoor. In plaats van tijd te verspillen met aanmeldingsformulieren, kunnen uw medewerkers werkruimten bekijken en claimen via een online tool voor ruimtebeheer. Daarnaast kunt u individuen en teams toewijzen aan specifieke kantoorruimtes of teamleiders aanwijzen die verantwoordelijk zijn voor de stoelindelingen. Het beheren van de gemeenschappelijke ruimtes van uw werkruimte helpt verwarring te verminderen en de productiviteit te verbeteren.

Bespaar tijd en geld
Traditioneel beheer van kantoorruimte en ontwerptechnieken voor lay-out waren tijdrovend en konden kostbaar zijn. Proberen om met de hand getekende schetsen van kantoorruimte op papier te maken, was alleen effectief als je creatieve vaardigheden had, om nog maar te zwijgen van het feit dat papieren bestanden eerder verloren gaan. Deze methode is ook veel minder nauwkeurig dan een gedigitaliseerd ontwerpprogramma voor lay-outs en kan ervoor zorgen dat u in een raadspel blijft rondhangen met zwaar kantoormeubilair.

Managers en bedrijfseigenaren huren vaak interieurontwerpers of architecten in om blauwdrukken te maken of hun kantoorruimtes te ontwerpen. Hoewel dit nog steeds een geldige optie is, kunnen beheer- en ontwerptools voor kantoorruimte aanzienlijk kosteneffectiever zijn dan het inhuren van een professional. Veel van de beste tools voor kantoorontwerp in 2022 zijn beschikbaar voor weinig tot geen kosten, zodat u kantoorlay-outs van professionele kwaliteit kunt maken.

Activa, ruimte en werknemers bijhouden
Met tools voor ruimtebeheer kunt u uw middelen, ruimte en team in de gaten houden. Door dit te doen, kunt u gebieden met veel verkeer lokaliseren, wanneer mensen de neiging hebben om samen te komen, welke activa onderbenut worden en wie de ruimten specifiek gebruikt. Vervolgens kunt u deze informatie opslaan als gegevens en de trends analyseren.

Gebruik gegevens verstandig
Terwijl u gegevens verzamelt door uw kantoorruimtes bij te houden, zult u patronen gaan opmerken in hoe uw werknemers hun werkruimte gebruiken. Gebruik deze informatie om te bepalen hoe goed uw lay-outontwerp werkt en hoe u kunt verbeteren. Gegevenstrends kunnen u ook laten zien waar u mogelijk moet uitbreiden of een nieuwe ruimte overwegen naarmate uw bedrijf groeit.

 De 10 beste Office Planning Tools

 

10 beste hulpmiddelen voor kantoorindeling voor 2022



Met zoveel opties die online voor u beschikbaar zijn, weet u misschien niet waar u moet zoeken naar ontwerptools die effectief zijn voor uw situatie. In willekeurige volgorde zijn hier 10 van de beste kantoorlay-outplanners van 2022 om u in de goede richting te helpen bij het starten van uw project.

1. EDraw
EDraw is een softwareprogramma waarmee gebruikers verschillende diagrammen kunnen maken, waaronder plattegronden. EDraw-gebruikers kunnen plattegrondsjablonen aanpassen of beginnen met een leeg canvas. Terwijl u uw kantoorruimte bouwt, kunt u de symboolbibliotheek gebruiken die meer dan 600 pictogrammen bevat voor meubels en andere items op kantoor. EDraw beschikt ook over schaalhulpmiddelen om ervoor te zorgen dat uw lay-out nauwkeurig is. U heeft de mogelijkheid om uw voltooide lay-out in verschillende populaire bestandstypen te exporteren.

 

2. SketchUp
SketchUp is een van de beste gratis tools voor kantoorontwerp in 2022. De eenvoudigste versie voor persoonlijk gebruik is gratis en krachtig. Met SketchUp kunt u 3D-tekeningen van uw plattegrond maken, zodat u kunt visualiseren hoe deze eruit zal zien. Gebruikers kunnen figuren tekenen of objecten aanpassen uit hun 3D-modelbibliotheek om een ​​naadloze lay-out te creëren. U kunt uw ontwerp zelfs opslaan in cloudopslag om met anderen te delen.



3. SmartDraw
Met dit programma kunnen gebruikers kiezen uit verschillende lay-outsjablonen en deze aanpassen met behulp van symbolen. Visualiseer uw kantoorindeling efficiënter met symbolen voor alles, van werkstations tot planten om alles in uw kantoor te verantwoorden. Gebruik SmartDraw om zitplaatsenschema's te maken en evacuatieroutes in kaart te brengen. SmartDraw helpt je zelfs om alles uit te lijnen om je plattegrond te stroomlijnen. SmartDraw-software is gratis, tenzij u op zoek bent naar een meer geavanceerde versie.

 De 10 beste Office Planning Tools

4. Wiz . plannen
Planning Wiz biedt een ruimteplanner waarmee gebruikers elke ruimte kunnen visualiseren en configureren. Deze zeer flexibele tool past zich aan uw specifieke project aan. Interactieve 3D-tools maken het mogelijk om uw ontwerp te bewerken en te delen met een realistisch beeld van de ruimte. Planning Wiz biedt ook opslag in de cloud, zodat u uw lay-outplannen overal in realtime kunt bekijken.



5. Gliffy
Gliffy is een uitstekende optie als u uw kantoor ontwerpt met teamsamenwerking. Gliffy is compatibel met verschillende platforms, dus u kunt ook teamleden delen en uitnodigen om wijzigingen aan te brengen. Voeg muren, ramen en meubels uit de vormenbibliotheek toe om uw lay-out te creëren, of upload afbeeldingen om een ​​aangepaste vormenbibliotheek te creëren die specifiek is voor uw behoeften. Met zoveel manieren om uw lay-out aan te passen, is het opnieuw ontwerpen van uw kantoor nog nooit zo eenvoudig geweest.

 De 10 beste Office Planning Tools

6. Vloerplanner
Met een gratis basisabonnement helpt FloorPlanner je om 2D- en 3D-afbeeldingen te maken van je op maat gemaakte lay-out. Teken uw blauwdruk met afmetingen om ervoor te zorgen dat uw lay-out nauwkeurig is. Verken vervolgens de mogelijkheden van uw kantoor met meer dan 150.000 3D-objecten die u in uw ontwerp kunt slepen. Met FloorPlanner kunnen gebruikers items in 3D bekijken en verplaatsen, waardoor u een realistischer beeld krijgt van hoe uw kantoor eruit zou kunnen zien.



7. Roomsketcher
Roomsketcher maakt kantoorinrichting gemakkelijk voor zelfs de meest onervaren ontwerpers. Met tools voor slepen en neerzetten kunt u professioneel ogende kantoorplattegronden tekenen. Herschik vervolgens objecten zoals opbergplanken, bureaus, verlichtingsarmaturen en meer uit een bibliotheek met generieke en merkproducten. Sla uw ontwerpen op, maak een andere, bekijk ze in 3D en vergelijk om de meest efficiënte indeling voor uw kantoor te ontdekken met Roomsketcher.

 

8. Planner 5D
Planner 5D is rijker aan functies dan veel andere kantoorontwerptools. Naast de functies voor slepen en neerzetten, de mogelijkheid om muren aan te passen en te beginnen met sjablonen, bevat Planner 5D ook een indrukwekkende reeks manieren om de kleur, het materiaal en de textuur van items die u in uw lay-out plaatst, aan te passen. Door te schakelen tussen de 2D- en 3D-modus kunt u uw ruimte creëren en vervolgens onderzoeken hoe de lay-out verloopt voordat u het ontwerp voltooit.

9. Apache OpenOffice Draw
Dit programma is wat geavanceerder, omdat je helemaal opnieuw moet beginnen in plaats van de mogelijkheid te hebben om sjablonen te gebruiken. Als je enige ontwerpervaring hebt, is Apache OpenOffice Draw een uitstekende optie om je kantoor te repliceren. Met de optie om uw afbeeldingen voor clipart te uploaden, kunt u uw meubels en werkstations in nieuwe lay-outs bekijken.

10. IKEA Planner-hulpmiddelen
IKEA heeft verschillende mogelijkheden voor het plannen van kantoren en andere ruimtes. De kantoorplanner heeft als doel dat u de beste indeling voor uw kantoor vindt. Pas de muurafmetingen en de vorm van de kamer aan en voeg vervolgens meubels uit de IKEA catalogus toe. Bewerk en bekijk uw lay-out in 3D voor een realistisch standpunt.

 De 10 beste Office Planning Tools

Bonus — Toptools voor kantoorplanning voor het ontwerpen van een COVID-veilige werkplek


Aangezien veel werknemers weer persoonlijk aan het werk gaan, moeten kantoormanagers de werkruimten opnieuw inrichten om te voldoen aan de richtlijnen voor veiligheid en sociale afstand van COVID-19. Met tools voor kantoorontwerp en ruimtebeheer is het een fluitje van een cent om veilige werkafstanden in kaart te brengen, de activiteit van werknemers te volgen en bezettingsbeperkingen te reguleren. Wanneer uw werknemers weer binnenkomen, kunnen post-COVID-kantoorontwerptools helpen om iedereen veilig op het werk te houden.

Herontwerp voor sociale afstand
Bij het herinrichten van uw kantoorruimte om te voldoen aan social distancing, is uw eerste stap om te bepalen hoeveel mensen er op elk moment van de dag aanwezig zullen zijn. Door te beslissen wie er op kantoor moet zijn en wanneer, kunt u een veilige plattegrond maken die voor iedereen geschikt is. Als u eenmaal weet hoeveel mensen u in uw ruimte moet verdelen, kunt u hulpmiddelen voor het plannen van kantoorruimte gebruiken om een ​​plattegrond met sociale afstand in kaart te brengen.

Wat als uw kantoor niet elke werknemer sociaal kan distantiëren? In dit geval kunt u tools voor ruimtebeheer gebruiken om werknemers stoelen op kantoor te laten reserveren, en iedereen die geen stoel krijgt, kan vanuit huis werken.

Laat een reactie achter

Let op, opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.

Waar ben je naar op zoek?